Oddział Intensywnej Terapii

27 października 2022

Posiadamy Oddział Intensywnej Terapii!!!

Udar cieplny, wypadek, rozległe urazy, złamania, zapalenie otrzewnej, rozszerzenie i skręt żołądka, zapalenie trzustki, niewydolność nerek, zatrucie trutką na gryzonie, poparzenie, chłoniak, zabieg operacyjny , cukrzyca, czy kwasica ketonowa – to tylko niektóre jednostki chorobowe z długiej listy chorób. Wszystkie one wymagają intesnywnego leczenia i interdyscyplinarnego, holistycznego spojrzenia na pacjenta.

Oddział Intensywnej Terapii oraz Oddział Szpitalny.

Obydwie jednostki są pod interdyscyplinarną opiekę wykwalifikowanej kadry lekarzy zajmujących się chorobami wewnętrznymi, intensywną terapią, a także anestezjologią. Dzięki temu wprowadzamy nowe standardy opieki nad pacjentami w najcięższych stanach chorobowych, dając im najlepsze warunki i jeszcze większe szanse na powrót do zdrowia.

Na Oddziale Szpitalnym przebywać będą pacjenci w stanie ogólnym stabilnym. Nad torem ich leczenia będą czuwać lekarze interniści, których Państwo już doskonale znacie. Zespół szpitalny czuwa nad prawidłowym przebiegiem hospitalizacji, a także konsultuje się z opiekunami zwierząt.

Na oddziale o nazwie OIT– Oddział Intensywnej Terapii za przebieg leczenia będzie odpowiadała wąska kadra lekarzy i techników. Ordynatorem oddziału jest dr Weronika Lenard – Badurowicz.
Dzięki najwyższej klasy wyposażeniu, możemy prowadzić monitoring i leczenie pacjentów w stanach zagrożenia życia na poziomie światowym.

Do dyspozycji na miejscu mamy:

•  laboratorium (możliwość cyklicznych badań gazometrycznych i równowagi kwasowo-zasadowej, oceny parametrów morfologicznych i biochemicznych z krwi i płynów z jam ciała, badania poziomu białek krwi – albumin i globulin, monitoringu zmian elektrolitowych i poziomów glukozy, a także monitoringu zaburzeń krzepnięcia i wykrzepiania)
  • mobilne aparaty USG i RTG – możliwość monitoringu i diagnostyki pacjenta z wykorzystaniem protokołów FAST, USG płuc, blokady regionalne pod kontrolą USG w celu zapobiegania i uśmierzania istniejącego już bólu, diagnostyka RTG
  • kilka jednostek anestezjologicznych z respiratorami, co umożliwia wentylację pacjentów mających problemy z oddychaniem
  • endoskop – z pełnym wyposażeniem, co umożliwia szybką ocenę np. stanu dróg oddechowych.

Oprócz tego mamy możliwość:

•  pełnego monitoringu – EKG, SpO2, pletyzmografia, kapnometria, kapnografia,  ciśnienie (pomiar  inwazyjny, metodą Dopplera i oscylometryczną), a także ciągły pomiar ciepłoty wewnętrznej
  • zaawansowanego leczenia bólu – anestezja regionalna pod kontrolą USG i stymulatora nerwowego. Blokady ciągłe z użyciem cewników do ran, bloki dootrzewnowe, wlewy ciągłe leków przeciwbólowych, multimodalna analgezja.
  • nawadniania i prowadzenia płynoterapii z użyciem pomp infuzyjnych wg wyliczonego zapotrzebowania
  • wykonywania wlewów ciągłych leków np. wazopresyjnych, insuliny za pomocą pomp infuzyjnych
  • transfuzji krwi i preparatów krwiopochodnych
  • założenia chipów do ciągłego pomiaru poziomu glukozy w organiźmie
  •  zaopatrzenia pacjentów w stanach padaczkowych lub z napadami gromadnymi – możliwość wprowadzenia pacjenta w śpiączkę farmakologiczną
  • wykonania dializy otrzewnowej
  • kontrolowania diurezy dzięki cewnikowaniu, również prowadzeniu dobowej zbiórki moczu

– leczenia chirurgicznego i ortopedycznego z asystą wykwalifikowanych anestezjologów i personelu technicznego

• założenia, utrzymania i pielęgnacji dojścia centralnego
  • odżywiania za pomocą sondy przełykowej, czy żołądkowej
  • dożywiania pozajelitowego według wyliczonego zapotrzebowania
  • możliwość konsultacji ze specjalistami w wąskich dziedzinach medycyny weterynaryjnej, takich jak: kardiolog, okulista, a także radiolog itd.
  • pomiaru ciśnienia wewnątrzgałkowego – tonometria
  • opieki nad pacjentami zalegającymi – zapobieganie obrzękom i odleżynom oraz zakażeniom
  • prowadzenia resuscytacji i reanimacji – klinika wyposażona jest w przenośny defibrylator, który może być użyty nawet u małych zwierząt np. kotów

i wiele innych.

Zintensyfikowanie leczenia i monitoringu pacjentów najciężej chorych zwiększy ich szanse na przeżycie. Pozwoli to na szybszą rekonwalescencje i da lepsze rokowanie na przyszłość.