Okulistyka

Okulistyka jest jedną z dynamicznie rozwijających się gałęzi medycyny weterynaryjnej.

W naszej klinice zadbamy o to, by Państwa pupil widział wyraźnie i bez bólu.

Oferujemy:

• badanie okulistyczne – szczegółowa ocena narządu wzroku (powiek, spojówek, rogówki, soczewki, komory oka – przedniej i tylnej – błony naczyniowej oraz dna oka)
  • oftalmoskopia – wziernikowanie dna oka
  • badanie neurologiczne – odruchy źreniczne i powiekowe
  •  barwienie fluoresceiną – rozpoznanie uszkodzeń rogówki (głównie owrzodzeń) oraz ocena drożności systemu łzowego
  • Test łzowy Schirmera – umożliwia ocenę produkcji wodnej części filmu łzowego, umożliwia diagnostykę zespołu suchego oka (KCS)
  • tonometria – ocena ciśnienia wewnątrzgałkowego – niezbędna w rozpoznawaniu jaskry i zapalenia przedniego odcinka błony naczyniowej, szczególnie ważna u pacjentów geriatrycznych
  • wymaz z worka spojówkowego – ocena mikrobiologiczna flory bakteryjnej – pozwala nam ocenić przyczynę infekcji oraz dobrać celowaną antybiotykoterapię
  • USG gałki ocznej oraz ocena struktur zagałkowych – rozpoznawanie między innymi guzów oraz ropni
  • leczenie farmakologiczne schorzeń narządu wzroku
  • chirurgia okulistyczna – m.in. korekcja entropium, ektropium, grudkowe zapalenie trzeciej powieki, repozycja zwichniętego i wypadniętego gruczołu trzeciej powieki (Cherry eye), zespolenie powiek w przypadku trudno gojących się owrzodzeń rogówki, usunięcie gałki ocznej oraz wiele innych.

Ogólne badanie z zakresu okulistyki udzielą Państwu wszyscy nasi lekarze weterynarii. Naszymi specjalistami są dr Mateusz Szadkowski i dr Łukasz Szczepański – prowadzą tylko umawiane konsultacje.

dr Łukasz Szczepański – piątki
dr Mateusz Szadkowski – wtorki

ZAPLANUJ WIZYTĘ U WYBRANEGO LEKARZA

Wcześniejsza rezerwacja terminu, zapewni krótszy czas oczekiwania na wizytę.