Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/users/chiron-wet/public_html/wp-content/plugins/medicare/medicare.php on line 512

Rehabilitacja

Laseroterapia – w tego typu terapii wykorzystujemy światło laserowe o niskim natężeniu wywołując tzw. efekt biostymulacji laserowej. W ten sposób dostarczamy do tkanek i komórek dodatkową energię wspomagając naturalne procesy regeneracyjne organizmu. Ponadto przyspieszamy gojenie oraz procesy zrostowe kości. Światło laserowe wywołuje zmiany miejscowe tj. zmiany biochemiczne, bioelektryczne i bioenergetyczne, jak również zmiany uogólnione (efekt przeciwbólowy, przeciwzapalny i biostymulacyjny) Do właściwości leczniczych tego typu promieniowania laserowego można zaliczyć: likwidowanie stanów zapalnych, działanie przeciwbólowe, regenerujące komórki i tkanki, usprawniające przemianę materii i krążenie.
Wskazania do przeprowadzenia biostymulacji laserowej są bardzo szerokie. Możemy zaliczyć do nich między innymi: choroby zwyrodnieniowe stawów kończyn i kręgosłupa, stany zapalne stawów i tkanek okołostawowych, stany po urazach narządu ruchu (np.: zwichnięcie, skręcenia, krwiaki, złamania), trudno gojące się rany, obrzęki, nerwobóle, blizny, przykurcze oraz stany zapalne tkanek miękkich.
Zabiegi laseroterapii mogą być wykonywane zarówno w ostrym, podostrym, jak i przewlekłym okresie choroby. Główne przeciwwskazania to choroby nowotworowe, ciąża, krwawienie z przewodu pokarmowego,wysoka gorączka ruja i nadczynność tarczycy.

Magnetoterapia – terapia z wykorzystaniem pulsacyjnego pola magnetycznego niskiej częstotliwości. Pole magnetyczne przenika równomiernie przez eksponowane tkanki wywołując szereg pozytywnych efektów w tym m.in. przeciwbólowy, miorelaksacyjny, przeciwobrzękowy, wazodylatacyjny, detoksykacyjny oraz przyspieszenie regeneracji i gojenia. Jest to metoda nie termiczna w związku z czym może być stosowana w ostrym stadium choroby. Poza tym możemy stosować zabiegi magnetoterapii przez gips czy inne opatrunki, a także u zwierząt bardzo młodych i małych (małe ssaki, gryzonie).
Podstawowe wskazania to choroby zwyrodnieniowe stawów kończyn i kręgosłupa, stany zapalne stawów i tkanek okołostawowych, stany po urazach narządu ruchu, trudno gojące się rany, zaburzenia krążenia obwodowego, rehabilitacja neurologiczna oraz zmiany związane ze starzeniem się zwierząt. Przeciwwskazaniem w tej metodzie są choroby nowotworowe, skłonność do krwawień, ciężkie schorzenia serca, implanty elektroniczne, ciąża, ostre infekcje bakteryjny, wirusowe oraz schorzenia grzybicze.

Ultradźwięki – terapia z wykorzystaniem drgań mechanicznych o częstotliwości przekraczającej granicę słyszalności dla ucha ludzkiego. Ultradźwięki powodują efekt cieplny, mechaniczny (mikromasaż) oraz zmiany fizykochemiczne w miejscu oddziaływania. Poza tym wykazują działanie ogólne tj. przeciwbólowe, przeciwzapalne, zmniejszenie napięcia mięśni,zwiększenie rozciągliwości tkanki łącznej (blizny, przykurcze, zwłóknienia), przeciwobrzękowe i zwiększanie produkcji kolagenu. Główne wskazania to schorzenia zwyrodnieniowe, przykurcze, blizny, przeciążenia i stany pourazowe.
Przeciwwskazania są podobne jak przy poprzednich terapiach oraz dodatkowo obejmują zaawansowane zwapnienie naczyń, zakrzepowe zapalenie żył, zaburzenia krzepnięcia krwi, obecność metalu w miejscu zmian.

ZAPLANUJ WIZYTĘ U WYBRANEGO LEKARZA

Wcześniejsza rezerwacja terminu, zapewni krótszy czas oczekiwania na wizytę.