Rehabilitacja

Laseroterapia – w tego typu terapii wykorzystujemy światło laserowe o niskim natężeniu wywołując tzw. efekt biostymulacji laserowej. W ten sposób dostarczamy do tkanek i komórek dodatkową energię wspomagając naturalne procesy regeneracyjne organizmu. Ponadto przyspieszamy gojenie oraz procesy zrostowe kości. Światło laserowe wywołuje zmiany miejscowe tj. zmiany biochemiczne, bioelektryczne i bioenergetyczne, jak również zmiany uogólnione (efekt przeciwbólowy, przeciwzapalny i biostymulacyjny) Do właściwości leczniczych tego typu promieniowania laserowego można zaliczyć: likwidowanie stanów zapalnych, działanie przeciwbólowe, regenerujące komórki i tkanki, usprawniające przemianę materii i krążenie.
Wskazania do przeprowadzenia biostymulacji laserowej są bardzo szerokie. Możemy zaliczyć do nich między innymi: choroby zwyrodnieniowe stawów kończyn i kręgosłupa, stany zapalne stawów i tkanek okołostawowych, stany po urazach narządu ruchu (np.: zwichnięcie, skręcenia, krwiaki, złamania), trudno gojące się rany, obrzęki, nerwobóle, blizny, przykurcze oraz stany zapalne tkanek miękkich.
Zabiegi laseroterapii mogą być wykonywane zarówno w ostrym, podostrym, jak i przewlekłym okresie choroby. Główne przeciwwskazania to choroby nowotworowe, ciąża, krwawienie z przewodu pokarmowego,wysoka gorączka ruja i nadczynność tarczycy.

Magnetoterapia – terapia z wykorzystaniem pulsacyjnego pola magnetycznego niskiej częstotliwości. Pole magnetyczne przenika równomiernie przez eksponowane tkanki wywołując szereg pozytywnych efektów w tym m.in. przeciwbólowy, miorelaksacyjny, przeciwobrzękowy, wazodylatacyjny, detoksykacyjny oraz przyspieszenie regeneracji i gojenia. Jest to metoda nie termiczna w związku z czym może być stosowana w ostrym stadium choroby. Poza tym możemy stosować zabiegi magnetoterapii przez gips czy inne opatrunki, a także u zwierząt bardzo młodych i małych (małe ssaki, gryzonie).
Podstawowe wskazania to choroby zwyrodnieniowe stawów kończyn i kręgosłupa, stany zapalne stawów i tkanek okołostawowych, stany po urazach narządu ruchu, trudno gojące się rany, zaburzenia krążenia obwodowego, rehabilitacja neurologiczna oraz zmiany związane ze starzeniem się zwierząt. Przeciwwskazaniem w tej metodzie są choroby nowotworowe, skłonność do krwawień, ciężkie schorzenia serca, implanty elektroniczne, ciąża, ostre infekcje bakteryjny, wirusowe oraz schorzenia grzybicze.

Ultradźwięki – terapia z wykorzystaniem drgań mechanicznych o częstotliwości przekraczającej granicę słyszalności dla ucha ludzkiego. Ultradźwięki powodują efekt cieplny, mechaniczny (mikromasaż) oraz zmiany fizykochemiczne w miejscu oddziaływania. Poza tym wykazują działanie ogólne tj. przeciwbólowe, przeciwzapalne, zmniejszenie napięcia mięśni,zwiększenie rozciągliwości tkanki łącznej (blizny, przykurcze, zwłóknienia), przeciwobrzękowe i zwiększanie produkcji kolagenu. Główne wskazania to schorzenia zwyrodnieniowe, przykurcze, blizny, przeciążenia i stany pourazowe.
Przeciwwskazania są podobne jak przy poprzednich terapiach oraz dodatkowo obejmują zaawansowane zwapnienie naczyń, zakrzepowe zapalenie żył, zaburzenia krzepnięcia krwi, obecność metalu w miejscu zmian.

Fonoforeza – zabieg polegający na wprowadzeniu związków chemicznych (leków) do ustroju za pomocą ultradźwięków. Wzmacniamy w ten sposób efekt leczniczy wprowadzając leki do tkanek głębiej położonych. Najczęstsze wskazania to: zmiany zwyrodnieniowe stawów, zapalenia okołostawowe, stany pourazowe, blizny, obrzęki, krwiaki, zaburzenia krążenia żylnego. Przeciwwskazania to uczulenie na stosowany lek i pozostałe jak przy ultradźwiękach.

W celu uzyskania więcej informacji dotyczących zabiegów rehabilitacyjnych, prosimy o wcześniejszy kontakt z lek. wet. Robertem Kraczkowskim.

• Kiler i jego zabójcze spojrzenie 😼 😻😻 Wasze pociechy też potrafią "zabijać" wzrokiem? 😆

• 🎃🎃 Trick or treat 🎃🎃 Wielu właścicieli już o tym wie i tej zasady przestrzega, lecz nasze doświadczenie mówi nam, że warto jeszcze raz o tym wspomnieć 🍬

I nie chcemy słyszeć "Mój pies je i nic mu nie jest". Do czasu 👻

Tymczasem, życzymy wszystkim Strasznie Pozytywnego Wieczoru! 🎃🎃🍬🍬🎃🎃 Inspiracja graficzna The SocialDVM

• Mimo pogody "pod psem", która wszystkim równo dała się we znaki, nasz przesympatyczny podopieczny Rumcajs nie stracił swojego entuzjazmu i sprawił, że łatwiej znosimy kaprysy niesprzyjającej aury 🐶🍃☔ #bulterier #bulterierlove #rumcajs #dogsitting #enthusiasm #psiezycie #pogodapodpsem #psina #weterynarz #lekarzweterynarii #klinikaweterynaryjna #saturday #sobota #vetschool #veteriner #medicinaveterinária
  • XI Southern European Veterinary Conference in Madrid☀ Our doctors send warm greetings!  #conference #veterinaryconference #vetmedicine #madrid #espania #hiszpania #madryt #veterinarian #doktorzy #europeanconference #greetings #veteducation #sevc #elcongreso #avepa #veterinarios #internacional
  • Tymczasem, gdzieś w USA ❤❤ Zostaje tylko przytoczyć słowa @drandyroark "For the vets who "don't get" vet tech (week)...you need them more they need you" #technikweterynarii #veterinarytechnicians #veterinary #veterinarystudy #veterinarystuff #vettechstudent #vetnurselife #vetnurse #thinkabout #thankyou #youarethebest #bestintheworld #personel #veterinarymedicine #dziękujemy
  • SEZON NA KLESZCZE TRWA W NAJLEPSZE, A DAWCÓW KRWI JAK ZE ŚWIECĄ SZUKAĆ 😒

Temat profilaktyki przeciwko kleszczom będzie wracał do Was jak bumerang. Wiedźma Babeszjoza też nie daje za wygraną i puka do drzwi naszej Kliniki niemal codziennie. Kryje się pod różnymi objawami, od typowych jak gorączka, posmutnienie, krwiomocz do nietypowych jak biegunka czy wymioty. Niektórym pacjentom wystarczy standardowe leczenia, ale czasami ta Zaraza atakuje z tak diabelską siłą, że transfuzja krwi jest jedyną szansą na powrót do zdrowia 🚑  Dlatego, jeśli chcesz by Twój pies uratował życie innego psa, PROSIMY skontaktuj się z naszą Kliniką pod numerem 81 527 92 92 w celu ustalenia dogodnego terminu spotkania!
Potencjalny Dawca Krwi MUSI: ➡być okazem zdrowia
➡ważyć powyżej 25 kg
➡być między 10 miesiącem, a 7 rokiem życia
➡posiadać aktualne szczepienia
➡być regularnie odrobaczany i zabezpieczony na pchły i kleszcze
NIE BÓJCIE SIĘ PYTAĆ❣ Jeśli w Waszych głowach zrodziły się jakiekolwiek wątpliwości i pytania, zadajcie je w komentarzu. Na wszystkie chętnie odpowiemy 🤓

• Światowy Kongres Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt (WSAVA 2018) w tym roku odbywa się w Singapurze.
Wśród uczestników z Polski są: dr Robert Kraczkowski  i dr Paweł Adam Mucha.
W trakcie Kongresu prowadzone są wykłady i warsztaty z wielu dziedzin medycyny weterynaryjnej, wygłaszane przez najlepszych specjalistów z całego świata.
Nasi lekarze wymieniają doświadczenia, poznają nowe metody diagnozowania i leczenia.
Mamy nadzieję, że najnowsze doniesienia naukowe przyniosą najlepsze efekty profilaktyczne i lecznicze dla Państwa Pupili ! #kongres #światowy #polska #singapur #szkolenie #cours #media #professionals #world #weterynaria #veterinary #krakowianka
  • Małe. Piękne. Kudłate. Tylko kochać ❤😻😻😺 #kociak #malykotek #kitty #catslovers #kitten #paciente #gatto #кошка #ветеринарныйврач #ветеринар #маленькая #кошеня #gattino #piccolo #veterinarios #consultingroom #szczepienie #vaccin #vaccinazione