Rehabilitacja

Laseroterapia – w tego typu terapii wykorzystujemy światło laserowe o niskim natężeniu wywołując tzw. efekt biostymulacji laserowej. W ten sposób dostarczamy do tkanek i komórek dodatkową energię wspomagając naturalne procesy regeneracyjne organizmu. Ponadto przyspieszamy gojenie oraz procesy zrostowe kości. Światło laserowe wywołuje zmiany miejscowe tj. zmiany biochemiczne, bioelektryczne i bioenergetyczne, jak również zmiany uogólnione (efekt przeciwbólowy, przeciwzapalny i biostymulacyjny) Do właściwości leczniczych tego typu promieniowania laserowego można zaliczyć: likwidowanie stanów zapalnych, działanie przeciwbólowe, regenerujące komórki i tkanki, usprawniające przemianę materii i krążenie.
Wskazania do przeprowadzenia biostymulacji laserowej są bardzo szerokie. Możemy zaliczyć do nich między innymi: choroby zwyrodnieniowe stawów kończyn i kręgosłupa, stany zapalne stawów i tkanek okołostawowych, stany po urazach narządu ruchu (np.: zwichnięcie, skręcenia, krwiaki, złamania), trudno gojące się rany, obrzęki, nerwobóle, blizny, przykurcze oraz stany zapalne tkanek miękkich.
Zabiegi laseroterapii mogą być wykonywane zarówno w ostrym, podostrym, jak i przewlekłym okresie choroby. Główne przeciwwskazania to choroby nowotworowe, ciąża, krwawienie z przewodu pokarmowego,wysoka gorączka ruja i nadczynność tarczycy.

Magnetoterapia – terapia z wykorzystaniem pulsacyjnego pola magnetycznego niskiej częstotliwości. Pole magnetyczne przenika równomiernie przez eksponowane tkanki wywołując szereg pozytywnych efektów w tym m.in. przeciwbólowy, miorelaksacyjny, przeciwobrzękowy, wazodylatacyjny, detoksykacyjny oraz przyspieszenie regeneracji i gojenia. Jest to metoda nie termiczna w związku z czym może być stosowana w ostrym stadium choroby. Poza tym możemy stosować zabiegi magnetoterapii przez gips czy inne opatrunki, a także u zwierząt bardzo młodych i małych (małe ssaki, gryzonie).
Podstawowe wskazania to choroby zwyrodnieniowe stawów kończyn i kręgosłupa, stany zapalne stawów i tkanek okołostawowych, stany po urazach narządu ruchu, trudno gojące się rany, zaburzenia krążenia obwodowego, rehabilitacja neurologiczna oraz zmiany związane ze starzeniem się zwierząt. Przeciwwskazaniem w tej metodzie są choroby nowotworowe, skłonność do krwawień, ciężkie schorzenia serca, implanty elektroniczne, ciąża, ostre infekcje bakteryjny, wirusowe oraz schorzenia grzybicze.

Ultradźwięki – terapia z wykorzystaniem drgań mechanicznych o częstotliwości przekraczającej granicę słyszalności dla ucha ludzkiego. Ultradźwięki powodują efekt cieplny, mechaniczny (mikromasaż) oraz zmiany fizykochemiczne w miejscu oddziaływania. Poza tym wykazują działanie ogólne tj. przeciwbólowe, przeciwzapalne, zmniejszenie napięcia mięśni,zwiększenie rozciągliwości tkanki łącznej (blizny, przykurcze, zwłóknienia), przeciwobrzękowe i zwiększanie produkcji kolagenu. Główne wskazania to schorzenia zwyrodnieniowe, przykurcze, blizny, przeciążenia i stany pourazowe.
Przeciwwskazania są podobne jak przy poprzednich terapiach oraz dodatkowo obejmują zaawansowane zwapnienie naczyń, zakrzepowe zapalenie żył, zaburzenia krzepnięcia krwi, obecność metalu w miejscu zmian.

Fonoforeza – zabieg polegający na wprowadzeniu związków chemicznych (leków) do ustroju za pomocą ultradźwięków. Wzmacniamy w ten sposób efekt leczniczy wprowadzając leki do tkanek głębiej położonych. Najczęstsze wskazania to: zmiany zwyrodnieniowe stawów, zapalenia okołostawowe, stany pourazowe, blizny, obrzęki, krwiaki, zaburzenia krążenia żylnego. Przeciwwskazania to uczulenie na stosowany lek i pozostałe jak przy ultradźwiękach.

W celu uzyskania więcej informacji dotyczących zabiegów rehabilitacyjnych, prosimy o wcześniejszy kontakt z lek. wet. Robertem Kraczkowskim.

• Królik szablozębny ❓❗️ 🐰

Nasz pacjent Muffinek cierpi na poważną wadę zgryzu 😯

Chore zęby uniemożliwiają prawidłowe pobieranie pokarmu, boleśnie kalecząc język i wargi.
Pamiętajcie, że najlepszym rozwiązaniem dla królików z taką wadą jest ekstrakcja (czyli usunięcie) siekaczy w znieczuleniu.
Na zdjęciach pokazujemy uzębienie naszego pacjenta przed i po korekcji.

• Wczoraj nasza pacjentka Figa obchodziła 6 urodziny! 👑👏
Jak widzicie, otrzymała od swoich właścicieli pyszny tort! 😋

• Z cyklu "Egzotyczna klientela doktora Klaudiusza". Wiecie jaki to gatunek? 🐍

• Zrobiliśmy świąteczną iluminację kliniki, by św. Mikołaj mógł do nas trafić 🎅🏻 P.S. Byliście grzeczni w tym roku? 🙃