Profilaktyka

Szczepienia

Lekarz ustala indywidualny program profilaktyczny dla zwierzęcia w pierwszym roku jego życia.

Po pierwszym roku życia, ze względu na dobro pacjenta, zalecamy coroczne szczepienie przypominające przeciwko chorobom zakaźnym.

W Polsce obowiązuje coroczne szczepienie przeciwko wściekliźnie. Istniej możliwość szczepienie szczepionkami skojarzonymi (choroby zakaźne + wścieklizna).

PSY

• Parwowiroza
  • Nosówka
  • Choroba Rubartha
  • Leptospiroza
  • Kaszel kenelowy (Parainfluenza)
  • Koronawiroza
  • Borelioza
  • Microsporoza

KOTY

• Katar koci (Herpeswiroza, Caliciwiroza)
  • Białaczka kocia (FeLV)
  • Zakaźne zapalenie otrzewnej (FIP)
  • Chlamydofiloza

KRÓLIKI

• Myksomatoza
  • Pomór królików typu I i II

FRETKI

• Nosówka

OCHRONA EKTOPASOŻYTNICZA:

• spot on
  • obroże
  • tabletki
  • spray
  • szampony
  • środki do dezynfekcji

ODROBACZANIE

• tabletka
  • spot-on
  • zawiesina
  • pasta
  • preparaty iniekcyjne

BADANIA OKRESOWE

• krwi (morfologiczne i biochemiczne)
  • moczu
  • parazytologiczne kału
  • kardiologiczne (EKG, echo/USG)
  • okulistyczne
  • ortopedyczne (dysplazja)
  • Program Plus Osiem

ANTYKONCEPCJA

• hormonalna
  • Suprelorin
  • radykalna (operacyjna)

• Przedsmak wielkiego remontu naszej Kliniki - dzisiaj Panowie wymieniają u nas okna i drzwi, a my dokumentujemy wszystkie transformacje 🔥💪😄 #noweokna #nowedrzwi #remontwtoku #remont #fotografujemy #dzisiajniepracujemy #niepracuje #ekiparemontowa #mistrzdrugiegoplanu #bobbudowniczy #pracowniczeselfie #selfie #zmianyzmiany #archiwum #dokumentacja #pracownicy #workdaytoday #pracujemy #changes #inprogress #windowshopping #przebudowa #klinikaszmaragdowa
  • Przez dziesięć dni praktykował u nas  w ramach zastępstwa za urlopujących lekarzy dr Dastin Głuszyk z @Vet-Centrum. Już tęsknimy i zapraszamy ponownie :) 🔥🔥😄👋 #friendszone #atworkselfie #alltogheter #wspolpraca #załoga #ekipa #grupa #paczka #visitingafriend #zielonefartuchy #klinikaszmaragdowa #zieloni #lekarzeweterynarii #recepcjonistka #technikweterynarii #vettechnician #vetreceptionist #vette #sogreen #chirurdzy #personel #carryon #salaoperatoria #ourselfieworld #selfiewpracy #photoshoot #ashby
  • Czy szczepicie systematycznie swoje zwierzęta na choroby zakaźne? 🤔
Obecnie, zgłaszają się do naszej kliniki właściciele młodych i starszych nieszczepionych regularnie zwierząt, które chorują na parwowirozę, panleukopenię, kaszel kenelowy i inne zakaźne choroby. Nie ma tygodnia bez chorych zwierząt !!!🤒
Pamiętajcie, że jedynie systematyczne szczepienia profilaktyczne pozwalają na zmniejszenie zachorowalności i uniknięcie kosztownego leczenia!
Do dzisiejszego wpisu pozowały (nieświadomie 😅) jamniorki naszego szefa 😉
  • Nawet najmniejsi pacjenci zasługują na najlepszą diagnostykę 📋💉 Dzięki uprzejmości dr Anna Szczepaniak, świnka morska Chrumak została zbadana tomografem komputerowym na UP w Lublinie.
Pozwoliło to na postawienie trafnej diagnozy i podjęcie decyzji o operacji.
Nasi lekarze - dr Manuela Wazelin oraz dr Robert Kraczkowski sprawowali opiekę w trakcie badania w sedacji.
  • Surykatka Edzio wybudza się po zabiegu kastracji, oczywiście pod czujnym okiem naszego anastezjologa 🤓 #surykatka #edzio #anestezjologia #anaesthesia #anaesthetic #meerkat #suricate #castration #alter #exotica #salaoperacyjna #operatingroom #surgery_guru #nostresszone #recoverywin #pinkblanket #surgicalmask #medicalequipment #odpoczynek #hospitals #wdobrychrekach #klinikaweterynaryjna #szmaragdowa #klinikaszmargdowa #lubelskie
  • Za nami kolejna noc pełna wyzwań 😓
Do naszej Kliniki trafił pacjent z zaawansowaną odmą podskórną i płucną. Bezpośrednią przyczyną takiego stanu była perforacja tchawicy, powstała w wyniku pogryzienia przez i innego psa 😟
Uszkodzenie tchawicy transportujacej powietrze do płuc, powoduje przedostawanie się powietrza do otaczających tkanek i tworzenie pecherzy pod skórą. Kolokwialnie mówiąc, pies napełnia się powietrzem jak balon 😢