Okulistyka

Okulistyka jest jedną z dynamicznie rozwijających się gałęzi medycyny weterynaryjnej.

W naszej klinice zadbamy o to, by Państwa pupil widział wyraźnie i bez bólu.

Oferujemy:

• badanie okulistyczne – szczegółowa ocena narządu wzroku (powiek, spojówek, rogówki, soczewki, komory oka – przedniej i tylnej – błony naczyniowej oraz dna oka)
  • oftalmoskopia – wziernikowanie dna oka
  • badanie neurologiczne – odruchy źreniczne i powiekowe
  •  barwienie fluoresceiną – rozpoznanie uszkodzeń rogówki (głównie owrzodzeń) oraz ocena drożności systemu łzowego
  • Test łzowy Schirmera – umożliwia ocenę produkcji wodnej części filmu łzowego, umożliwia diagnostykę zespołu suchego oka (KCS)
  • tonometria – ocena ciśnienia wewnątrzgałkowego – niezbędna w rozpoznawaniu jaskry i zapalenia przedniego odcinka błony naczyniowej, szczególnie ważna u pacjentów geriatrycznych
  • wymaz z worka spojówkowego – ocena mikrobiologiczna flory bakteryjnej – pozwala nam ocenić przyczynę infekcji oraz dobrać celowaną antybiotykoterapię
  • USG gałki ocznej oraz ocena struktur zagałkowych – rozpoznawanie między innymi guzów oraz ropni
  • leczenie farmakologiczne schorzeń narządu wzroku
  • chirurgia okulistyczna – m.in. korekcja entropium, ektropium, grudkowe zapalenie trzeciej powieki, repozycja zwichniętego i wypadniętego gruczołu trzeciej powieki (Cherry eye), zespolenie powiek w przypadku trudno gojących się owrzodzeń rogówki, usunięcie gałki ocznej oraz wiele innych.

Konsultacji specjalistycznych z zakresu okulistyki udzielą Państwu wszyscy nasi lekarze weterynarii.

• Przedsmak wielkiego remontu naszej Kliniki - dzisiaj Panowie wymieniają u nas okna i drzwi, a my dokumentujemy wszystkie transformacje 🔥💪😄 #noweokna #nowedrzwi #remontwtoku #remont #fotografujemy #dzisiajniepracujemy #niepracuje #ekiparemontowa #mistrzdrugiegoplanu #bobbudowniczy #pracowniczeselfie #selfie #zmianyzmiany #archiwum #dokumentacja #pracownicy #workdaytoday #pracujemy #changes #inprogress #windowshopping #przebudowa #klinikaszmaragdowa
  • Przez dziesięć dni praktykował u nas  w ramach zastępstwa za urlopujących lekarzy dr Dastin Głuszyk z @Vet-Centrum. Już tęsknimy i zapraszamy ponownie :) 🔥🔥😄👋 #friendszone #atworkselfie #alltogheter #wspolpraca #załoga #ekipa #grupa #paczka #visitingafriend #zielonefartuchy #klinikaszmaragdowa #zieloni #lekarzeweterynarii #recepcjonistka #technikweterynarii #vettechnician #vetreceptionist #vette #sogreen #chirurdzy #personel #carryon #salaoperatoria #ourselfieworld #selfiewpracy #photoshoot #ashby
  • Czy szczepicie systematycznie swoje zwierzęta na choroby zakaźne? 🤔
Obecnie, zgłaszają się do naszej kliniki właściciele młodych i starszych nieszczepionych regularnie zwierząt, które chorują na parwowirozę, panleukopenię, kaszel kenelowy i inne zakaźne choroby. Nie ma tygodnia bez chorych zwierząt !!!🤒
Pamiętajcie, że jedynie systematyczne szczepienia profilaktyczne pozwalają na zmniejszenie zachorowalności i uniknięcie kosztownego leczenia!
Do dzisiejszego wpisu pozowały (nieświadomie 😅) jamniorki naszego szefa 😉
  • Nawet najmniejsi pacjenci zasługują na najlepszą diagnostykę 📋💉 Dzięki uprzejmości dr Anna Szczepaniak, świnka morska Chrumak została zbadana tomografem komputerowym na UP w Lublinie.
Pozwoliło to na postawienie trafnej diagnozy i podjęcie decyzji o operacji.
Nasi lekarze - dr Manuela Wazelin oraz dr Robert Kraczkowski sprawowali opiekę w trakcie badania w sedacji.
  • Surykatka Edzio wybudza się po zabiegu kastracji, oczywiście pod czujnym okiem naszego anastezjologa 🤓 #surykatka #edzio #anestezjologia #anaesthesia #anaesthetic #meerkat #suricate #castration #alter #exotica #salaoperacyjna #operatingroom #surgery_guru #nostresszone #recoverywin #pinkblanket #surgicalmask #medicalequipment #odpoczynek #hospitals #wdobrychrekach #klinikaweterynaryjna #szmaragdowa #klinikaszmargdowa #lubelskie
  • Za nami kolejna noc pełna wyzwań 😓
Do naszej Kliniki trafił pacjent z zaawansowaną odmą podskórną i płucną. Bezpośrednią przyczyną takiego stanu była perforacja tchawicy, powstała w wyniku pogryzienia przez i innego psa 😟
Uszkodzenie tchawicy transportujacej powietrze do płuc, powoduje przedostawanie się powietrza do otaczających tkanek i tworzenie pecherzy pod skórą. Kolokwialnie mówiąc, pies napełnia się powietrzem jak balon 😢