Okulistyka

Okulistyka jest jedną z dynamicznie rozwijających się gałęzi medycyny weterynaryjnej.

W naszej klinice zadbamy o to, by Państwa pupil widział wyraźnie i bez bólu.

Oferujemy:

• badanie okulistyczne – szczegółowa ocena narządu wzroku (powiek, spojówek, rogówki, soczewki, komory oka – przedniej i tylnej – błony naczyniowej oraz dna oka)
  • oftalmoskopia – wziernikowanie dna oka
  • badanie neurologiczne – odruchy źreniczne i powiekowe
  •  barwienie fluoresceiną – rozpoznanie uszkodzeń rogówki (głównie owrzodzeń) oraz ocena drożności systemu łzowego
  • Test łzowy Schirmera – umożliwia ocenę produkcji wodnej części filmu łzowego, umożliwia diagnostykę zespołu suchego oka (KCS)
  • tonometria – ocena ciśnienia wewnątrzgałkowego – niezbędna w rozpoznawaniu jaskry i zapalenia przedniego odcinka błony naczyniowej, szczególnie ważna u pacjentów geriatrycznych
  • wymaz z worka spojówkowego – ocena mikrobiologiczna flory bakteryjnej – pozwala nam ocenić przyczynę infekcji oraz dobrać celowaną antybiotykoterapię
  • USG gałki ocznej oraz ocena struktur zagałkowych – rozpoznawanie między innymi guzów oraz ropni
  • leczenie farmakologiczne schorzeń narządu wzroku
  • chirurgia okulistyczna – m.in. korekcja entropium, ektropium, grudkowe zapalenie trzeciej powieki, repozycja zwichniętego i wypadniętego gruczołu trzeciej powieki (Cherry eye), zespolenie powiek w przypadku trudno gojących się owrzodzeń rogówki, usunięcie gałki ocznej oraz wiele innych.

Konsultacji specjalistycznych z zakresu okulistyki udzielą Państwu wszyscy nasi lekarze weterynarii.

• Kiler i jego zabójcze spojrzenie 😼 😻😻 Wasze pociechy też potrafią "zabijać" wzrokiem? 😆

• 🎃🎃 Trick or treat 🎃🎃 Wielu właścicieli już o tym wie i tej zasady przestrzega, lecz nasze doświadczenie mówi nam, że warto jeszcze raz o tym wspomnieć 🍬

I nie chcemy słyszeć "Mój pies je i nic mu nie jest". Do czasu 👻

Tymczasem, życzymy wszystkim Strasznie Pozytywnego Wieczoru! 🎃🎃🍬🍬🎃🎃 Inspiracja graficzna The SocialDVM

• Mimo pogody "pod psem", która wszystkim równo dała się we znaki, nasz przesympatyczny podopieczny Rumcajs nie stracił swojego entuzjazmu i sprawił, że łatwiej znosimy kaprysy niesprzyjającej aury 🐶🍃☔ #bulterier #bulterierlove #rumcajs #dogsitting #enthusiasm #psiezycie #pogodapodpsem #psina #weterynarz #lekarzweterynarii #klinikaweterynaryjna #saturday #sobota #vetschool #veteriner #medicinaveterinária
  • XI Southern European Veterinary Conference in Madrid☀ Our doctors send warm greetings!  #conference #veterinaryconference #vetmedicine #madrid #espania #hiszpania #madryt #veterinarian #doktorzy #europeanconference #greetings #veteducation #sevc #elcongreso #avepa #veterinarios #internacional
  • Tymczasem, gdzieś w USA ❤❤ Zostaje tylko przytoczyć słowa @drandyroark "For the vets who "don't get" vet tech (week)...you need them more they need you" #technikweterynarii #veterinarytechnicians #veterinary #veterinarystudy #veterinarystuff #vettechstudent #vetnurselife #vetnurse #thinkabout #thankyou #youarethebest #bestintheworld #personel #veterinarymedicine #dziękujemy
  • SEZON NA KLESZCZE TRWA W NAJLEPSZE, A DAWCÓW KRWI JAK ZE ŚWIECĄ SZUKAĆ 😒

Temat profilaktyki przeciwko kleszczom będzie wracał do Was jak bumerang. Wiedźma Babeszjoza też nie daje za wygraną i puka do drzwi naszej Kliniki niemal codziennie. Kryje się pod różnymi objawami, od typowych jak gorączka, posmutnienie, krwiomocz do nietypowych jak biegunka czy wymioty. Niektórym pacjentom wystarczy standardowe leczenia, ale czasami ta Zaraza atakuje z tak diabelską siłą, że transfuzja krwi jest jedyną szansą na powrót do zdrowia 🚑  Dlatego, jeśli chcesz by Twój pies uratował życie innego psa, PROSIMY skontaktuj się z naszą Kliniką pod numerem 81 527 92 92 w celu ustalenia dogodnego terminu spotkania!
Potencjalny Dawca Krwi MUSI: ➡być okazem zdrowia
➡ważyć powyżej 25 kg
➡być między 10 miesiącem, a 7 rokiem życia
➡posiadać aktualne szczepienia
➡być regularnie odrobaczany i zabezpieczony na pchły i kleszcze
NIE BÓJCIE SIĘ PYTAĆ❣ Jeśli w Waszych głowach zrodziły się jakiekolwiek wątpliwości i pytania, zadajcie je w komentarzu. Na wszystkie chętnie odpowiemy 🤓

• Światowy Kongres Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt (WSAVA 2018) w tym roku odbywa się w Singapurze.
Wśród uczestników z Polski są: dr Robert Kraczkowski  i dr Paweł Adam Mucha.
W trakcie Kongresu prowadzone są wykłady i warsztaty z wielu dziedzin medycyny weterynaryjnej, wygłaszane przez najlepszych specjalistów z całego świata.
Nasi lekarze wymieniają doświadczenia, poznają nowe metody diagnozowania i leczenia.
Mamy nadzieję, że najnowsze doniesienia naukowe przyniosą najlepsze efekty profilaktyczne i lecznicze dla Państwa Pupili ! #kongres #światowy #polska #singapur #szkolenie #cours #media #professionals #world #weterynaria #veterinary #krakowianka
  • Małe. Piękne. Kudłate. Tylko kochać ❤😻😻😺 #kociak #malykotek #kitty #catslovers #kitten #paciente #gatto #кошка #ветеринарныйврач #ветеринар #маленькая #кошеня #gattino #piccolo #veterinarios #consultingroom #szczepienie #vaccin #vaccinazione