Kardiologia, UKG/echo, EKG, 24h-EKG/ Holter

Kardiologia, UKG/echo, EKG, 24h-EKG/ Holter.

Kardiologia jest działem medycyny weterynaryjnej zajmującym się schorzeniami układu sercowo – naczyniowego, od rozpoznania po leczenie.

Choroby serca u Państwa pupili mogą być wrodzone bądź nabyte – mogą pojawić się zarówno u zwierząt bardzo młodych jak i starszych.

Objawy chorób serca często są niespecyficzne i bagatelizowane – należą do nich między innymi apatia, nietolerancja wysiłkowa, kaszel, duszność, spadek apetytu i masy ciała, powiększenie się jamy brzusznej, omdlenia, paraliż kończyn (szczególnie u kotów), czy małe przyrosty u zwierząt młodych.

Niektóre rasy są predysponowane do chorób kardiologicznych takich jak:  kardiomiopatia rozstrzeniowa, przerostowa czy endokardioza zastawki dwudzielnej.

Objawy niewydolności krążeniowo-oddechowej mogą występować łącznie z innymi chorobami układowymi, np: z chorobami nerek, chorobami endokrynologicznymi, nowotworowymi czy zaburzeniami elektrolitowymi.

Jako że serce jest najważniejszym narządem w organizmie, bardzo istotna jest wczesna diagnostyka i podjęcie terapii by nasi pacjenci cieszyli się dobrą jakością życia i jak najdłużej byli towarzyszami zabaw i aktywności.

W naszej klinice zajmiemy się kompleksowo Państwa pupilem, przeprowadzając dokładny wywiad, badanie kliniczne oraz szereg badań dodatkowych w celu postawienia diagnozy oraz ustalenia leczenia.

Oferujemy:

• badanie elektrokardiograficzne – EKG – jest to zapis czynności elektrycznej serca, pozwala rozpoznać arytmie i zaburzenia przewodzenia, widoczne są w nim także niedotlenienie mięśnia sercowego, zaburzenia elektrolitowe czy zmiana wielkości jam serca
  • pomiar ciśnienia krwi – pozwala rozpoznać wartość ciśnienia skurczowego i wpływa na dobór leków w terapii
  • RTG klatki piersiowej – wykonywane w celu oceny sylwetki serca oraz naczyń i płuc , co pozwala wykryć wczesne zmiany zastoinowe w krążeniu płucnym
  • badanie echokardiograficzne – ECHO serca – wykonywane jest w pozycji leżącej lub stojącej za pomocą aparatu USG ze specjalnymi głowicami i służy ocenie budowy oraz czynności serca. Dzięki niemu można rozpoznać wady wrodzone, choroby nabyte mięśnia sercowego i zastawek oraz zmiany nowotworowe w obrębie serca i głównych naczyń, a także choroby worka osierdziowego
  • badanie holter ekg – 24 h – ocena występowania arytmii oraz ich diagnostyka, rozpoznawanie przyczyny omdleń, ocena skuteczności terapii antyarytmicznej
  • jonogram – ocena poziomu elektrolitów we krwi krążącej – szczególnie ważna przy przewlekłych chorobach serca, arytmiach, terapii lekami moczopędnymi
  • farmakoterapia chorób sercowo-naczyniowych
  • punkcje klatki piersiowej oraz worka osierdziowego (np. przy tamponadzie mięśnia sercowego) pod kontrolą sondy usg – zabieg wykonywany w celach ewakuacji wolnego płynu z jamy klatki piersiowej lubv worka osierdziowego oraz jego oceny fizycznej i cytologicznej
  • tlenoterapia
  • chirurgia naczyniowa – zamknięcie przetrwałego przewodu tętniczego Botalla (PDA)

Zapraszamy na badania profilaktyczne oraz przed każdym planowanym zabiegiem chirurgicznym, odbywającym się w znieczuleniu ogólnym.

W naszej Klinice lekarzami specjalizującymi się w dziedzinie Kardiologii weterynaryjnej są

lek. wet. Rafał Ostaszewicz oraz lek. wet. Justyna Król.

• Tymczasem, gdzieś w USA ❤❤ Zostaje tylko przytoczyć słowa @drandyroark "For the vets who "don't get" vet tech (week)...you need them more they need you" #technikweterynarii #veterinarytechnicians #veterinary #veterinarystudy #veterinarystuff #vettechstudent #vetnurselife #vetnurse #thinkabout #thankyou #youarethebest #bestintheworld #personel #veterinarymedicine #dziękujemy
  • SEZON NA KLESZCZE TRWA W NAJLEPSZE, A DAWCÓW KRWI JAK ZE ŚWIECĄ SZUKAĆ 😒

Temat profilaktyki przeciwko kleszczom będzie wracał do Was jak bumerang. Wiedźma Babeszjoza też nie daje za wygraną i puka do drzwi naszej Kliniki niemal codziennie. Kryje się pod różnymi objawami, od typowych jak gorączka, posmutnienie, krwiomocz do nietypowych jak biegunka czy wymioty. Niektórym pacjentom wystarczy standardowe leczenia, ale czasami ta Zaraza atakuje z tak diabelską siłą, że transfuzja krwi jest jedyną szansą na powrót do zdrowia 🚑  Dlatego, jeśli chcesz by Twój pies uratował życie innego psa, PROSIMY skontaktuj się z naszą Kliniką pod numerem 81 527 92 92 w celu ustalenia dogodnego terminu spotkania!
Potencjalny Dawca Krwi MUSI: ➡być okazem zdrowia
➡ważyć powyżej 25 kg
➡być między 10 miesiącem, a 7 rokiem życia
➡posiadać aktualne szczepienia
➡być regularnie odrobaczany i zabezpieczony na pchły i kleszcze
NIE BÓJCIE SIĘ PYTAĆ❣ Jeśli w Waszych głowach zrodziły się jakiekolwiek wątpliwości i pytania, zadajcie je w komentarzu. Na wszystkie chętnie odpowiemy 🤓

• Światowy Kongres Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt (WSAVA 2018) w tym roku odbywa się w Singapurze.
Wśród uczestników z Polski są: dr Robert Kraczkowski  i dr Paweł Adam Mucha.
W trakcie Kongresu prowadzone są wykłady i warsztaty z wielu dziedzin medycyny weterynaryjnej, wygłaszane przez najlepszych specjalistów z całego świata.
Nasi lekarze wymieniają doświadczenia, poznają nowe metody diagnozowania i leczenia.
Mamy nadzieję, że najnowsze doniesienia naukowe przyniosą najlepsze efekty profilaktyczne i lecznicze dla Państwa Pupili ! #kongres #światowy #polska #singapur #szkolenie #cours #media #professionals #world #weterynaria #veterinary #krakowianka
  • Małe. Piękne. Kudłate. Tylko kochać ❤😻😻😺 #kociak #malykotek #kitty #catslovers #kitten #paciente #gatto #кошка #ветеринарныйврач #ветеринар #маленькая #кошеня #gattino #piccolo #veterinarios #consultingroom #szczepienie #vaccin #vaccinazione
  • A my wciąż się dokształcamy! 💪

Dr Robert Kraczkowski ukończył drugi stopień prestiżowego kursu zorganizowany przez European School for Advanced Veterinary Studies (ESAV) w Wiedniu.

Teraz anestezjologia w naszej Klinice jest na jeszcze wyższym poziomie 😁

#esav #anasthesiology #vienna #educate #europeanschool #advancedveterinarycare #advancedstyle #studies #prestigious #veterinarycourse #veterinarian #veterinária #anaesthetist
  • Spanielka Diana, kilka dni po operacji ropomacicza. Czy istnieje lepsze podziękowanie, niż ten merdajcy czarny ogonek? ❤❤💪🔥 Zapraszamy na nasz Facebookowy fanpage, gdzie możecie obejrzeć filmik z Dianą w roli głównej. #spanielka #spaniel #cockerspanielworld #loveyourdog #mydogismyworld #sterilization #veterinaryworld #sogreatful #lovemyjobsomuch #weterynarianews #weterynarz #klinikaszmaragdowa #dowhatyoulove #be #klinikaweterynaryjna #vetmed #vetmedworld
  • KOCHAM=STERYLIZUJĘ

Zapraszamy do oglądania!
P.S. Na naszym Facebookowym koncie, możecie obejrzeć pełną wersję filmu, który trwa 1:40. Warto! 😊
  • 🥁 Ogłaszamy wyniki wczorajszej ankiety 🥁
Byliśmy ciekawi, czy na podstawie zdjęcia odgadniecie rasę naszej pacjentki Chloe 🐩

17% z Was uważa, że Chloe to Maltańczyk, natomiast 83% głosów oddaliście na Coton de Tulear.

Prawidłową odpowiedzią jest oczywiście COTON DE TULEAR!

Na naszym Facebookowym Fan page'u udostępniliśmy mini ściągawkę, dzięki której poznacie różnice między tymi dwoma, na pierwszy rzut oka podobnymi do siebie, rasami 🤓 Zerkniecie?