Kardiologia, UKG/echo, EKG, 24h-EKG/ Holter

Kardiologia, UKG/echo, EKG, 24h-EKG/ Holter.

Kardiologia jest działem medycyny weterynaryjnej zajmującym się schorzeniami układu sercowo – naczyniowego, od rozpoznania po leczenie.

Choroby serca u Państwa pupili mogą być wrodzone bądź nabyte – mogą pojawić się zarówno u zwierząt bardzo młodych jak i starszych.

Objawy chorób serca często są niespecyficzne i bagatelizowane – należą do nich między innymi apatia, nietolerancja wysiłkowa, kaszel, duszność, spadek apetytu i masy ciała, powiększenie się jamy brzusznej, omdlenia, paraliż kończyn (szczególnie u kotów), czy małe przyrosty u zwierząt młodych.

Niektóre rasy są predysponowane do chorób kardiologicznych takich jak:  kardiomiopatia rozstrzeniowa, przerostowa czy endokardioza zastawki dwudzielnej.

Objawy niewydolności krążeniowo-oddechowej mogą występować łącznie z innymi chorobami układowymi, np: z chorobami nerek, chorobami endokrynologicznymi, nowotworowymi czy zaburzeniami elektrolitowymi.

Jako że serce jest najważniejszym narządem w organizmie, bardzo istotna jest wczesna diagnostyka i podjęcie terapii by nasi pacjenci cieszyli się dobrą jakością życia i jak najdłużej byli towarzyszami zabaw i aktywności.

W naszej klinice zajmiemy się kompleksowo Państwa pupilem, przeprowadzając dokładny wywiad, badanie kliniczne oraz szereg badań dodatkowych w celu postawienia diagnozy oraz ustalenia leczenia.

Oferujemy:

• badanie elektrokardiograficzne – EKG – jest to zapis czynności elektrycznej serca, pozwala rozpoznać arytmie i zaburzenia przewodzenia, widoczne są w nim także niedotlenienie mięśnia sercowego, zaburzenia elektrolitowe czy zmiana wielkości jam serca
  • pomiar ciśnienia krwi – pozwala rozpoznać wartość ciśnienia skurczowego i wpływa na dobór leków w terapii
  • RTG klatki piersiowej – wykonywane w celu oceny sylwetki serca oraz naczyń i płuc , co pozwala wykryć wczesne zmiany zastoinowe w krążeniu płucnym
  • badanie echokardiograficzne – ECHO serca – wykonywane jest w pozycji leżącej lub stojącej za pomocą aparatu USG ze specjalnymi głowicami i służy ocenie budowy oraz czynności serca. Dzięki niemu można rozpoznać wady wrodzone, choroby nabyte mięśnia sercowego i zastawek oraz zmiany nowotworowe w obrębie serca i głównych naczyń, a także choroby worka osierdziowego
  • badanie holter ekg – 24 h – ocena występowania arytmii oraz ich diagnostyka, rozpoznawanie przyczyny omdleń, ocena skuteczności terapii antyarytmicznej
  • jonogram – ocena poziomu elektrolitów we krwi krążącej – szczególnie ważna przy przewlekłych chorobach serca, arytmiach, terapii lekami moczopędnymi
  • farmakoterapia chorób sercowo-naczyniowych
  • punkcje klatki piersiowej oraz worka osierdziowego (np. przy tamponadzie mięśnia sercowego) pod kontrolą sondy usg – zabieg wykonywany w celach ewakuacji wolnego płynu z jamy klatki piersiowej lubv worka osierdziowego oraz jego oceny fizycznej i cytologicznej
  • tlenoterapia
  • chirurgia naczyniowa – zamknięcie przetrwałego przewodu tętniczego Botalla (PDA)

Zapraszamy na badania profilaktyczne oraz przed każdym planowanym zabiegiem chirurgicznym, odbywającym się w znieczuleniu ogólnym.

W naszej Klinice lekarzami specjalizującymi się w dziedzinie Kardiologii weterynaryjnej są

lek. wet. Rafał Ostaszewicz oraz lek. wet. Justyna Król.

• Królik szablozębny ❓❗️ 🐰

Nasz pacjent Muffinek cierpi na poważną wadę zgryzu 😯

Chore zęby uniemożliwiają prawidłowe pobieranie pokarmu, boleśnie kalecząc język i wargi.
Pamiętajcie, że najlepszym rozwiązaniem dla królików z taką wadą jest ekstrakcja (czyli usunięcie) siekaczy w znieczuleniu.
Na zdjęciach pokazujemy uzębienie naszego pacjenta przed i po korekcji.

• Wczoraj nasza pacjentka Figa obchodziła 6 urodziny! 👑👏
Jak widzicie, otrzymała od swoich właścicieli pyszny tort! 😋

• Z cyklu "Egzotyczna klientela doktora Klaudiusza". Wiecie jaki to gatunek? 🐍