Dermatologia, Endokrynologia

Dermatologia i Endokrynologia

Dermatologia – to dziedzina medycyny zajmująca się skórą i jej wytworami. Wszelkie zmiany dotyczące właśnie skóry dają nie tylko nieprzyjemny wygląd, lecz również ból i uporczywy świąd.

Endokrynologia – to nauka o hormonach, które w swoich zaburzeniach doprowadzają nie tylko do zmiany w zachowaniu pacjenta jak również do zmiany jego wyglądu.

W naszej Klinice dysponujemy szerokim wachlarzem usług, które pomagają zdiagnozować wiele zaburzeń, przynosząc bardzo często ulgę i poprawę wyglądu pacjenta:

• badanie zeskrobin
  • badanie wymazów z uszu
  • badanie otoskopowe i endoskopowe uszu
  • badanie bakteriologiczne i mikrobiologiczne z antybiotykogramem
  • badanie cytologiczne
  • badanie przy użyciu promieni ultrafioletowych
  • alergiczne testy skórne
  • alergiczne testy z krwi
  • badanie poziomu hormonów
  • test stymulacji ACTH
  • badanie histopatologiczne

Szukając przyczyn w zaburzeniach w funkcjonowaniu skóry odnajdujemy bardzo często przyczyny:

• pasożytnicze
  • bakteriologiczne
  • grzybicze
  • żywieniowe
  • alergiczne
  • immunologiczne
  • hormonalne
  • nowotworowe

Jeśli zauważycie Państwo, że wasz pupil nadmiernie się drapie lub na jego ciele pojawiają się niepokojące zmiany, konieczna jest specjalistyczna konsultacja u lekarza weterynarii. W naszej Klinice lekarzem zajmującym się dermatologią jest lek. wet. Aleksandra Kowalczyk-Olejniczak, badaniami endoskopowymi lek. wet. Paweł Adam Mucha, natomiast endokrynologią lek. wet. Agata Książek.

• Przedsmak wielkiego remontu naszej Kliniki - dzisiaj Panowie wymieniają u nas okna i drzwi, a my dokumentujemy wszystkie transformacje 🔥💪😄 #noweokna #nowedrzwi #remontwtoku #remont #fotografujemy #dzisiajniepracujemy #niepracuje #ekiparemontowa #mistrzdrugiegoplanu #bobbudowniczy #pracowniczeselfie #selfie #zmianyzmiany #archiwum #dokumentacja #pracownicy #workdaytoday #pracujemy #changes #inprogress #windowshopping #przebudowa #klinikaszmaragdowa
  • Przez dziesięć dni praktykował u nas  w ramach zastępstwa za urlopujących lekarzy dr Dastin Głuszyk z @Vet-Centrum. Już tęsknimy i zapraszamy ponownie :) 🔥🔥😄👋 #friendszone #atworkselfie #alltogheter #wspolpraca #załoga #ekipa #grupa #paczka #visitingafriend #zielonefartuchy #klinikaszmaragdowa #zieloni #lekarzeweterynarii #recepcjonistka #technikweterynarii #vettechnician #vetreceptionist #vette #sogreen #chirurdzy #personel #carryon #salaoperatoria #ourselfieworld #selfiewpracy #photoshoot #ashby
  • Czy szczepicie systematycznie swoje zwierzęta na choroby zakaźne? 🤔
Obecnie, zgłaszają się do naszej kliniki właściciele młodych i starszych nieszczepionych regularnie zwierząt, które chorują na parwowirozę, panleukopenię, kaszel kenelowy i inne zakaźne choroby. Nie ma tygodnia bez chorych zwierząt !!!🤒
Pamiętajcie, że jedynie systematyczne szczepienia profilaktyczne pozwalają na zmniejszenie zachorowalności i uniknięcie kosztownego leczenia!
Do dzisiejszego wpisu pozowały (nieświadomie 😅) jamniorki naszego szefa 😉
  • Nawet najmniejsi pacjenci zasługują na najlepszą diagnostykę 📋💉 Dzięki uprzejmości dr Anna Szczepaniak, świnka morska Chrumak została zbadana tomografem komputerowym na UP w Lublinie.
Pozwoliło to na postawienie trafnej diagnozy i podjęcie decyzji o operacji.
Nasi lekarze - dr Manuela Wazelin oraz dr Robert Kraczkowski sprawowali opiekę w trakcie badania w sedacji.
  • Surykatka Edzio wybudza się po zabiegu kastracji, oczywiście pod czujnym okiem naszego anastezjologa 🤓 #surykatka #edzio #anestezjologia #anaesthesia #anaesthetic #meerkat #suricate #castration #alter #exotica #salaoperacyjna #operatingroom #surgery_guru #nostresszone #recoverywin #pinkblanket #surgicalmask #medicalequipment #odpoczynek #hospitals #wdobrychrekach #klinikaweterynaryjna #szmaragdowa #klinikaszmargdowa #lubelskie
  • Za nami kolejna noc pełna wyzwań 😓
Do naszej Kliniki trafił pacjent z zaawansowaną odmą podskórną i płucną. Bezpośrednią przyczyną takiego stanu była perforacja tchawicy, powstała w wyniku pogryzienia przez i innego psa 😟
Uszkodzenie tchawicy transportujacej powietrze do płuc, powoduje przedostawanie się powietrza do otaczających tkanek i tworzenie pecherzy pod skórą. Kolokwialnie mówiąc, pies napełnia się powietrzem jak balon 😢