Dermatologia, Endokrynologia

Dermatologia i Endokrynologia

Dermatologia – to dziedzina medycyny zajmująca się skórą i jej wytworami. Wszelkie zmiany dotyczące właśnie skóry dają nie tylko nieprzyjemny wygląd, lecz również ból i uporczywy świąd.

Endokrynologia – to nauka o hormonach, które w swoich zaburzeniach doprowadzają nie tylko do zmiany w zachowaniu pacjenta jak również do zmiany jego wyglądu.

W naszej Klinice dysponujemy szerokim wachlarzem usług, które pomagają zdiagnozować wiele zaburzeń, przynosząc bardzo często ulgę i poprawę wyglądu pacjenta:

• badanie zeskrobin
  • badanie wymazów z uszu
  • badanie otoskopowe i endoskopowe uszu
  • badanie bakteriologiczne i mikrobiologiczne z antybiotykogramem
  • badanie cytologiczne
  • badanie przy użyciu promieni ultrafioletowych
  • alergiczne testy skórne
  • alergiczne testy z krwi
  • badanie poziomu hormonów
  • test stymulacji ACTH
  • badanie histopatologiczne

Szukając przyczyn w zaburzeniach w funkcjonowaniu skóry odnajdujemy bardzo często przyczyny:

• pasożytnicze
  • bakteriologiczne
  • grzybicze
  • żywieniowe
  • alergiczne
  • immunologiczne
  • hormonalne
  • nowotworowe

Jeśli zauważycie Państwo, że wasz pupil nadmiernie się drapie lub na jego ciele pojawiają się niepokojące zmiany, konieczna jest specjalistyczna konsultacja u lekarza weterynarii. W naszej Klinice lekarzem zajmującym się dermatologią jest lek. wet. Aleksandra Kowalczyk-Olejniczak, badaniami endoskopowymi lek. wet. Paweł Adam Mucha, natomiast endokrynologią lek. wet. Agata Książek.

• Tymczasem, gdzieś w USA ❤❤ Zostaje tylko przytoczyć słowa @drandyroark "For the vets who "don't get" vet tech (week)...you need them more they need you" #technikweterynarii #veterinarytechnicians #veterinary #veterinarystudy #veterinarystuff #vettechstudent #vetnurselife #vetnurse #thinkabout #thankyou #youarethebest #bestintheworld #personel #veterinarymedicine #dziękujemy
  • SEZON NA KLESZCZE TRWA W NAJLEPSZE, A DAWCÓW KRWI JAK ZE ŚWIECĄ SZUKAĆ 😒

Temat profilaktyki przeciwko kleszczom będzie wracał do Was jak bumerang. Wiedźma Babeszjoza też nie daje za wygraną i puka do drzwi naszej Kliniki niemal codziennie. Kryje się pod różnymi objawami, od typowych jak gorączka, posmutnienie, krwiomocz do nietypowych jak biegunka czy wymioty. Niektórym pacjentom wystarczy standardowe leczenia, ale czasami ta Zaraza atakuje z tak diabelską siłą, że transfuzja krwi jest jedyną szansą na powrót do zdrowia 🚑  Dlatego, jeśli chcesz by Twój pies uratował życie innego psa, PROSIMY skontaktuj się z naszą Kliniką pod numerem 81 527 92 92 w celu ustalenia dogodnego terminu spotkania!
Potencjalny Dawca Krwi MUSI: ➡być okazem zdrowia
➡ważyć powyżej 25 kg
➡być między 10 miesiącem, a 7 rokiem życia
➡posiadać aktualne szczepienia
➡być regularnie odrobaczany i zabezpieczony na pchły i kleszcze
NIE BÓJCIE SIĘ PYTAĆ❣ Jeśli w Waszych głowach zrodziły się jakiekolwiek wątpliwości i pytania, zadajcie je w komentarzu. Na wszystkie chętnie odpowiemy 🤓

• Światowy Kongres Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt (WSAVA 2018) w tym roku odbywa się w Singapurze.
Wśród uczestników z Polski są: dr Robert Kraczkowski  i dr Paweł Adam Mucha.
W trakcie Kongresu prowadzone są wykłady i warsztaty z wielu dziedzin medycyny weterynaryjnej, wygłaszane przez najlepszych specjalistów z całego świata.
Nasi lekarze wymieniają doświadczenia, poznają nowe metody diagnozowania i leczenia.
Mamy nadzieję, że najnowsze doniesienia naukowe przyniosą najlepsze efekty profilaktyczne i lecznicze dla Państwa Pupili ! #kongres #światowy #polska #singapur #szkolenie #cours #media #professionals #world #weterynaria #veterinary #krakowianka
  • Małe. Piękne. Kudłate. Tylko kochać ❤😻😻😺 #kociak #malykotek #kitty #catslovers #kitten #paciente #gatto #кошка #ветеринарныйврач #ветеринар #маленькая #кошеня #gattino #piccolo #veterinarios #consultingroom #szczepienie #vaccin #vaccinazione
  • A my wciąż się dokształcamy! 💪

Dr Robert Kraczkowski ukończył drugi stopień prestiżowego kursu zorganizowany przez European School for Advanced Veterinary Studies (ESAV) w Wiedniu.

Teraz anestezjologia w naszej Klinice jest na jeszcze wyższym poziomie 😁

#esav #anasthesiology #vienna #educate #europeanschool #advancedveterinarycare #advancedstyle #studies #prestigious #veterinarycourse #veterinarian #veterinária #anaesthetist
  • Spanielka Diana, kilka dni po operacji ropomacicza. Czy istnieje lepsze podziękowanie, niż ten merdajcy czarny ogonek? ❤❤💪🔥 Zapraszamy na nasz Facebookowy fanpage, gdzie możecie obejrzeć filmik z Dianą w roli głównej. #spanielka #spaniel #cockerspanielworld #loveyourdog #mydogismyworld #sterilization #veterinaryworld #sogreatful #lovemyjobsomuch #weterynarianews #weterynarz #klinikaszmaragdowa #dowhatyoulove #be #klinikaweterynaryjna #vetmed #vetmedworld
  • KOCHAM=STERYLIZUJĘ

Zapraszamy do oglądania!
P.S. Na naszym Facebookowym koncie, możecie obejrzeć pełną wersję filmu, który trwa 1:40. Warto! 😊
  • 🥁 Ogłaszamy wyniki wczorajszej ankiety 🥁
Byliśmy ciekawi, czy na podstawie zdjęcia odgadniecie rasę naszej pacjentki Chloe 🐩

17% z Was uważa, że Chloe to Maltańczyk, natomiast 83% głosów oddaliście na Coton de Tulear.

Prawidłową odpowiedzią jest oczywiście COTON DE TULEAR!

Na naszym Facebookowym Fan page'u udostępniliśmy mini ściągawkę, dzięki której poznacie różnice między tymi dwoma, na pierwszy rzut oka podobnymi do siebie, rasami 🤓 Zerkniecie?