Czipowanie i paszporty unijne

CZIPOWANIE I PASZPORTY

Jeśli planujecie Państwo wyjazd zagraniczny ze swoim pupilem, to by czuć się bezpiecznie, i w razie konieczności usprawnić jego identyfikację – zwierzę zawsze może się zgubić – to zapraszamy do naszej Kliniki, gdzie uprawnieni lekarze weterynarii założą mu paszport i czip.

Prawidłowa kolejność działań w przypadku wyjazdu za granicę ze swoim zwierzęciem.

1. Przeprowadzenie badania klinicznego.
  2. Oznakowanie zwierzęcia mikroczipem.
  3. Uzupełnienie niezbędnej profilaktyki ekto i endopasożytniczej oraz szczepienia przeciwko wściekliźnie.
  4. Wystawienie paszportu.

Warto czipować zwierzęta, nawet jeśli nie wyrabiamy im paszportu.

Czipowanie jest najtrwalszym sposobem na oznakowanie zwierząt. Lekarz weterynarii za pomocą specjalnie przygotowanej igły wszczepia pod skórę zwierzęcia – w okolicy szyi – urządzenie wielkości ziarenka ryżu. Implantacja odbywa się bardzo szybko i bezboleśnie. W każdym mikroczipie zapisany jest unikatowy, 15-cyfrowy, numer identyfikacyjny, który można odczytać za pomocą specjalnego czytnika. Każdy właściciel powinien niezwłocznie po implantacji, zarejestrować numer mikroczipu swojego zwierzęcia w jednej z międzynarodowych baz danych (np. Safe Animal lub Identyfikacja.pl). W przypadku zaginięcia pupila zwiększa to szansę na jego natychmiastową identyfikację i szybszy powrót do domu.

Aby wyrobić w naszej Klinice paszport, konieczna jest wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty

u lek. wet. Pawła Adama Muchy lub lek. wet. Manueli Wazelin.

Po więcej informacji na temat czipowania i wydawania paszportu, zapraszamy do zakładki Artykuły lub do bezpośredniego kontaktu z naszą Kliniką.

• Przedsmak wielkiego remontu naszej Kliniki - dzisiaj Panowie wymieniają u nas okna i drzwi, a my dokumentujemy wszystkie transformacje 🔥💪😄 #noweokna #nowedrzwi #remontwtoku #remont #fotografujemy #dzisiajniepracujemy #niepracuje #ekiparemontowa #mistrzdrugiegoplanu #bobbudowniczy #pracowniczeselfie #selfie #zmianyzmiany #archiwum #dokumentacja #pracownicy #workdaytoday #pracujemy #changes #inprogress #windowshopping #przebudowa #klinikaszmaragdowa
  • Przez dziesięć dni praktykował u nas  w ramach zastępstwa za urlopujących lekarzy dr Dastin Głuszyk z @Vet-Centrum. Już tęsknimy i zapraszamy ponownie :) 🔥🔥😄👋 #friendszone #atworkselfie #alltogheter #wspolpraca #załoga #ekipa #grupa #paczka #visitingafriend #zielonefartuchy #klinikaszmaragdowa #zieloni #lekarzeweterynarii #recepcjonistka #technikweterynarii #vettechnician #vetreceptionist #vette #sogreen #chirurdzy #personel #carryon #salaoperatoria #ourselfieworld #selfiewpracy #photoshoot #ashby
  • Czy szczepicie systematycznie swoje zwierzęta na choroby zakaźne? 🤔
Obecnie, zgłaszają się do naszej kliniki właściciele młodych i starszych nieszczepionych regularnie zwierząt, które chorują na parwowirozę, panleukopenię, kaszel kenelowy i inne zakaźne choroby. Nie ma tygodnia bez chorych zwierząt !!!🤒
Pamiętajcie, że jedynie systematyczne szczepienia profilaktyczne pozwalają na zmniejszenie zachorowalności i uniknięcie kosztownego leczenia!
Do dzisiejszego wpisu pozowały (nieświadomie 😅) jamniorki naszego szefa 😉
  • Nawet najmniejsi pacjenci zasługują na najlepszą diagnostykę 📋💉 Dzięki uprzejmości dr Anna Szczepaniak, świnka morska Chrumak została zbadana tomografem komputerowym na UP w Lublinie.
Pozwoliło to na postawienie trafnej diagnozy i podjęcie decyzji o operacji.
Nasi lekarze - dr Manuela Wazelin oraz dr Robert Kraczkowski sprawowali opiekę w trakcie badania w sedacji.
  • Surykatka Edzio wybudza się po zabiegu kastracji, oczywiście pod czujnym okiem naszego anastezjologa 🤓 #surykatka #edzio #anestezjologia #anaesthesia #anaesthetic #meerkat #suricate #castration #alter #exotica #salaoperacyjna #operatingroom #surgery_guru #nostresszone #recoverywin #pinkblanket #surgicalmask #medicalequipment #odpoczynek #hospitals #wdobrychrekach #klinikaweterynaryjna #szmaragdowa #klinikaszmargdowa #lubelskie
  • Za nami kolejna noc pełna wyzwań 😓
Do naszej Kliniki trafił pacjent z zaawansowaną odmą podskórną i płucną. Bezpośrednią przyczyną takiego stanu była perforacja tchawicy, powstała w wyniku pogryzienia przez i innego psa 😟
Uszkodzenie tchawicy transportujacej powietrze do płuc, powoduje przedostawanie się powietrza do otaczających tkanek i tworzenie pecherzy pod skórą. Kolokwialnie mówiąc, pies napełnia się powietrzem jak balon 😢